lycka - tankar



lycka, ett av de vackraste orden i det svenska språket. känslan när man är 100% lycklig och det känns
som att ingenting kan stoppa den känslan. det fina är att det  syns utanpå när man är lycklig innuti. en
av de finaste assesoarerna man kan ha är ett leende på läpparna.

i morse när jag åkte till skolan såg jag en utlänsk familj på bussen med mamma pappa och två barn
varav ett spädbarn. mamman och pappan såg så stolta och lyckliga ut så det var inte sant. och barnen
hade oskuldsfulla, lyckliga ansikten. även fast det var tidigt på morgonen, den bästa tiden
enligt mig att vara lite småtjurig så såg de ut som den lyckligaste familjen i hela universum. jag kunde
inte låta bli att le. grejen är att de säkert kommit från ett annat fattigt land någonstans ifrån och säkert
haft mycket problem med att fly hit osv. jag tror att det gjort att de uppskattar livet ännu mera nu.
och vi som alltid har vad vi behöver tycker att det är katastrof om varmvattnet är slut eller om
favoritkläderna är i tvätten. det jag vill säga är att vi alla måste bli mycket bättre på att ta vara på
livet och vad vi har. istället för att vara avundsjuka på alla som har det bättre och börja vara
glada för det som vi har i stället.

alla dom här tankarna rusade genom mitt huvud där jag satt på bussen, och jag var bara tvungen
att skriva ner dom någonstans.

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback